Cuma, Temmuz 13, 2007


NUN MASALLARI

Nazan Bekiroğlu

Nazan Bekiroğlu okumayı her ne kadar sevsem de bu kitabı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Tür olarak hikaye diye geçiyor ama ben hikayeyle bir bağlantısını kuramadım. Aslında hattat-rasıt karakteri ve Osmanlı dönemini seçmiş olması ilk başta kitabı farklı ve güzel kılıyor ama kitap fazlasıyla deneme tadında hayal dünyasına kaçıyor. Mecazlarla yüklü bir hikaye daha çok deneme türüne benziyor, zaman ve kişiler olmasa, olay demiyorum çünkü olayın ne olduğu bile pek anlaşılmıyor. Klasik hikayeden çok farklı, farklı olmak güzeldir bazen ama bu kitap o sınıfa girmiyor ne yazık ki.

Kitabı alırken sevinçle almıştım ama daha çeyreğine gelmeden hayal kırıklığına uğradım. Çok güzel bir hikayeye dönüşebilirdi aslında. Şahsi fikrim, anlaşılmamak için yazılmış hissi uyandıran hikaye-deneme arası bir eser. Diğer kitaplarını tercih ederim.

Dergâh Yayınları, 150 syf.

Hiç yorum yok: