Çarşamba, Ağustos 21, 2013

muamma

En güzel bir ölü anlatabilir beni
En çok da o dinler yılgın öykülerimi
Yarasına parmak basılmamışsa bir çocuğun
Dilinden anlayamazsın ıssız garibin
Ve uçuşmadıkça fikirler
Darmadağın saç tellerine inat
Çözemezsin en kolay bilmeceyi
Buldukça zenginleşirsin -zannınca-
Heyhat! Kaybettin mi hiç?

Yarasına parmak  basılmamış çocuğun
Yılgın öykülerini anlatan
Lüleleri paslanmış saçların
Kırpık gözlerine inat
İçerisinde kaya büyüklüğünde yara
Ve o kayanın  altında
Yalnız çaresizler ezilir
Heyhat! Kurtuldun mu hiç?

Teninde işkence taşıyan
Kalbini doldurur bataktan
Tırnaklarına kadar kire batmışsan
Ruhunu söküp yıkayamazsın
Eller suya borçluyken
Yeni hesap açamaz
Heyhat! Kapattın mı hiç?

Oysa sana anlatmıştı
Çektiği acıların tartısını
Gözlerini çevirmeseydin görecektin
Kırpık gözlerin yaşlı denizinde
Kendi acılarını büyüttün
Öyle büyüttün ki
Garip, acısından utandı
Altı yaşında işkence gören
Sen, otuzunu çoktan devirmiş
Heyhat! Utandın mı hiç?

Beni en güzel ölüler anlar
En çok da bir ölü dinler gerçek öykülerimi
Bir lokma tadımlık dünyanın
Özsuyunu içen kelebek
Karşı kıyıda cebinde misket toplarıyla
Bir çocuk, henüz çocuk oysa
Hayrat çeşmesinden bir damla su
Yıkayabilirdi tüm savaş kirlerini
Yarasına parmak basılmış çocuğu
Dinleyip anlayabilseydik eğer
Heyhat! Dinledin mi hiç?

...

4 yorum:

Sokrates'in Yeğeni dedi ki...

Enfes bir şiir! Son zamanlarda okuduğum en iyi şiirdi diyebilirim. Çarptı beni. Şairin adını da öğrenebilecek miyiz acaba? :)

Selamlar.

Unknown dedi ki...

:)Teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Blogda "yazı-yorum" etiketiyle yer verdiğim tüm yazılar bana aittir. Yani bu demek oluyor ki bu şiirin şairi benim :) Adımı paylaşmıyorum ama bu güzel yorum hatrına bu seferlik yazayım: Öznur Babur.

Sokrates'in Yeğeni dedi ki...

Merhaba Öznur Hanım, şiirin size ait olduğunu anladım zaten, o yüzden merak ettim adınızı. :)

Memnun oldum, görüşmek dileğiyle...

Unknown dedi ki...

kadın giyim,elbise,
abiye,kıyafet,
tunik,tesettür giyim,
bayan giyim,etek,
elbise,moda,
marka,trend,
viskon,vizon,
şifon elbise,şifon tunik,
kreasyon,kayra,
fuşya,ekru,
türban,günlük elbise,
çocuk giyim,sexi iç giyim,
sexi çamaşır,fantezi