Çarşamba, Nisan 30, 2008


Siyah Süt'ten sonra -aslında onunla beraber- başka kitaplar da okudum. Yarım bırakılmış ya da on beş-yirmi sayfası okunup bir kenara koyulmuş birkaç kitabın dışında, Gustave Flaubert'in Madam Bovary'sini (ödünç kitap), külliyatını oluşturmaya çalıştığım Ali Ayçil'in Arasta'nın Son Çırağı adlı şiir kitabını okudum. Refik Halit Karay'ın Gurbet Hikayeleri'ni okudum, sıra Yeraltında Dünya Var adlı romanında.

Madam Bovary'i sevemediğim için hakkında yorum yazmayacağım. Sevemedim çünkü çeviri çok kötüydü, tasvirler çok uzun ve yorucuydu, konu da güzel değildi. Konu itibariyle bu kitaba benzeyen meşhur Anna Karenina var, onu da sevmemiştim (okumadım, izledim).
Diğer kitaplara yorum yazacağım. Tabi Shakespeare'i de unutmamak gerek.
Kral Lear'ı okudum, en yakın zamanda yazacağım.

iyi okumalar...

2 yorum:

SERAP dedi ki...

Ben senin neden sevmediğini anladım.Gerçi çevremde Anna Karenina okumamış tek kişi olmaktan duyduğum bir eksiklik vardı ama şimdi beni bu konuda da yalnız bırakmadığını görüyorum.Ben bahsi geçen iki kitabıda okumayı düşünüyorum ama derdim konu değil,edebiyat adına güzel bir şeyler yakalayabilmek için deneme yapacağım.Yinede eğer vaktin varsa bence beğenmediğinle ilgili olarak ta yaz.Yani ben okumak isterdim beğenmeyişini:)

Unknown dedi ki...

:-) Kısaca yazdım niçin beğenmediğimi. Zaten Madam Bovary'i okursan bana hak verirsin. Anna Karenina'yı okumadım ama izledim, konu aynı sayılır.
Kadının çok ihtiraslı olduğu, maymun iştahlı ve doyumsuz olduğu eserler nedense beni sıkıyor. Sevimsiz bir konu.
Bak şimdi Refik Halit'in enteresan bir kitabını okuyorum Yer Altında Dünya Var adı, aynı kitabın ilk seksen sayfasında yazarın Gurbet Hikayeleri adlı öykülerine yer verilmiş,iki kitap birleşmiş yani.
Refik Halit'in dilini çok beğendim. Hele hikayelerinin güzelliği, etkileyiciliği çok kuvvetli.
Şimdi güzel güzel kendi edebiyatımızın nadide yazarlarından birini keşfetmek dururken -kendi adıma- evli bir kadının aşk maceralarını okumak güzel gelmiyor bana. Madam Bovary'i okumak için ödünç aldığımda konuyu bilmiyordum.

Bir de -ben Tolstoy'u severim- Tolstoy okumak istiyorsan diğer kitaplarını seçmeni tavsiye ederim. Ben hikayelerinden bazılarını, bir de Kreutzer Sonat'ı okudum. Özellikle hikayeleri güzel.

Ne kadar uzun yazdım ama...
İskender Pala'yı beğenmene sevindim, bir ortak zevk daha...
sevgiler...