Pazartesi, Şubat 16, 2009


KİTAPÇI DÜKKANI

Esmahan Aykol

Polisiye türünü seviyorum gerek edebiyatta gerek sinemada. Edebiyatta A.Christie'nin başını çektiği (benim için) bu türde Türk edebiyatında Erhan Bener ve Piraye Şengel ile tanıştım, Esmahan Aykol da okuduklarım arasına bu kitabıyla dahil oldu.

Esmahan Aykol, "Kati Hirşel Polisiyesi" adını verdiği serisine "Kitapçı Dükkanı"yla açılış yapmış. Serinin diğer kitapları "Kelepir Ev" ve "Şüpheli Bir Ölüm". Serinin diğer kitaplarını okur muyum bilmiyorum çünkü aradığım, sevdiğim polisiye tadını yazarın kaleminde pek bulamadım.

Gelelim kitabın konusuna: Kitabın baş kişisi Kati Hirşel, yıllar önce İstanbul'a yerleşmiş ve ülkemizi fazlasıyla benimsemiş bir Alman'dır. Kati, Kuledibi'nde sadece polisiye kitaplar satan bir kitabevinin de sahibesidir.
Bir gün, Kati'nin ünlü bir oyuncu olan çocukluk arkadaşı Petra, film çekimi için İstanbul'a gelince iki eski arkadaş görüşmeye başlar. Lakin çekilmesi planlanan filmin yönetmeni Kurt Müller, otel odasının küvetinde ölü olarak bulunur. İyi bir polisiye okuru olan Kati de içindeki dedektif ruhuyla cinayeti çözmeye çalışır. Bu arada cinayeti soruşturan komiser Batuhan'la da kısa süreli bir yakınlaşma içinde bulur kendini. Ama Kati, yoluna yalnız devam eder. Öldürülen yönetmenin geçmişiyle ilgili öğrendikleri -ki Avrupa'da işlenmiş bir çocuk cinayetleri zinciridir bahsolunan- olaya noktayı koymasında yardımcı olacaktır ve Kati, vicdanî muhasebede karar kılacaktır...

Yazarın dili samimi. Kati Hirşel karakteri Türkiye'ye iyi adapte olmuş. Ama yazarın kurgu ve olayın çözüm bölümünde aynı oranda başarılı olduğunu söyleyemem.

Polisiye demişken, Ahmet Ümit okumanın zamanı geldi artık sanırım...


Merkez Kitaplar, basım yılı 2007 (ilk basım 2001, Everest), 208 syf.

9 yorum:

asli koyuncuoğlu dedi ki...

Ahmet Ümit Kavim ve Beyoğlu Rapsodisi'ni tavsiye ederim.Özellikle Kavim çok başarılı.

aysema dedi ki...

Ahmet Ümit'ten bir çocuk kitabı önerisi de benden gelsin: "Masal Masal İçinde"

Kitap dostluğundan gerçek dostluklara kurduğunuz köprü nedeniyle Size ve Serap'a bir kez daha teşekkürler...

zero dedi ki...

Sevgili evvelzamaniçinde, ben türk edebiyatında Ahmet Ümit'ten daha iyisini okumadım polisiye türünde. Ama onun da bazı kitapları... Olur da çok yanlış bir tercihle başlarsan, ondan da soğuyabilirsin. Aslı'ya katılıyorum, Kavim bana göre de A.Ü'in zirvesidir. Beyoğlu Rapsodisi de çok iyiydi. Son kitabı Bab-ı Esrar'ı sakın polisiye olduğunu düşünerek okuma. daha tasavvufi, daha kendini arayan bir insanın öyküsü o, ama asla polisiye değil. Patasana da tavsiye edebileceklerim arasında. çok insanın beğendikleri arasında yer almayabilir ama ben Kar Kokusu'nu da severek okumuştum.

Adsız dedi ki...

Basım yılı 2007 görünüyor ama ben bu kitabı daha önce okuduğuma sanki eminim:) Muhtemeldir ki başka bir yayınevi basmıştı daha önce...
Gayet başarılı bir polisiye olduğunu anımsıyorum.
Bu arada okumadıysanız Lawrence Block Bernie Roddenbar serisini şiddetle tavsiye ederim. oğlak yayınları basmıştı yıllar önce hala baskısı var mı bilmiyorum...

Unknown dedi ki...

Sevgili Aslı, Ahmet Ümit okursam Kavim'le başlayacağım okumaya. Tavsiye için teşekkürler.

Sevgili aysema, tavsiye için teşekkürler, güzel sözlerin için de.

Sevgili Zero, sanırım iyi bir Ahmet Ümit okurusun. Tavsiyelerini değerlendireceğim.

Emrah Atik, benim okuduğum basım 2007 ama yazının sonunda ilk basım yılını ve yayınevini de yazdım zaten, sanırım görmediniz. Tavsiye için teşekkürler, hakkında kısa bir araştırma yapalım bakalım :-)

SERAP dedi ki...

Esmahan Aykol'u (nedense hep Akyol yazasım geliyor)banda Serpil önermişti ma bende daha okyamadım.Sıra gelmiyor ki:)Yazıyı okurken benimde aklıma senin son cümlenin aynısı geldi.Artık Ahmet Ümit'i okusana yazacaktım:)Kavim ve Patasana bencede uygun başlangıçlar olur:)Sevgiyle kal şeker kız:)

serpil dedi ki...

Ben Esmahan Aykol'un kitaplarına neşeli polisiye diyorum, bir çırpıda okunan kitaplar.Ahmet Ümit çok farklı, her yazar ayrı bir renk zaten, değişik yazarları keşfetmek çok güzel,sizinki gibi sevdiğim kitap blogları sayesinde pek çok yeni yazar keşfettim. Sevgilerimle.

cinar dedi ki...

Şeker Kız, Kavim'i yeni okudum sayılır. Beyoğlu Rapsodisi'ni de çok beğenmiştim ben. O da aklında olsun Ahmet Ümit okuyacağında.
sevgiler.

Unknown dedi ki...

Sevgili Serap, senin sayende yakında Ahmet Ümit okuyacağım merak etme :-)
Sanırım sen tüm kitaplarını okudun yazarın.

Sevgili Serpil, çok teşekkür ederim güzel yorumun için.

Sevgili Çınar, aklıma yazdım :-)

sevgiler...