Cumartesi, Temmuz 14, 2007


ANLAYARAK HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ

Kerem Ellek

Adından da anlaşılacağı gibi anlayarak ve hızlı okumanın teknikleri anlatılmış bir kitap, benim de bu konuda okuduğum ilk kitap. Okumayı seven biri olarak benim yapmam gereken kitapta verilenlere göre; okuma hızımı arttırmam, dakikada daha fazla kelime okumam. Kitaptan öğrendiklerime gelince: Bizler gözümüzü hep ayrı ayrı kelimelerin üzerinde gezdiririz oysa bir bakışta gözümüz üç ve daha fazlası kelimeyi birden görebilir, böylece hem gözlerimiz fazla yorulmaz hem de daha hızlı okuyabiliriz.

Ayrıca hızlı okuyan insan daha çok konsantre olur ve okuduğundan zannedilenin aksine daha çok anlar çünkü hızlı okununca zihin konudan kaymıyor dolayısıyla daha az zamanda daha çok okumuş oluyoruz ve tabiki anlayarak.
Bir de okurken hızımızı kesen çok düştüğümüz bir yanlışa gelince o da okurken sık sık yaptığımız geri dönüşler. Anlamadığımızı ya da bir kelimeyi kaçırdığımızı düşünüp geri döneriz ama bu zihnimize , bilinçaltımıza yerleşir ve geri dönüşler yapmadan okuyamaz hale geliriz. Bir alışkanlık haline gelmeden, geri dönüşler yapmadan okumaya çalışmalıyız. Kitapta bunun için pek çok teknikler verilmiş, ayrıca oksijen kürü ve göz kaslarını daha iyi çalıştırmak için alıştırmalar var. Okuma hızımızı ölçebileceğimiz pek çok okuma parçası var.

Kısacası ben kitabı beğendim, faydalı olacağını düşünüyorum. Keşke bu ve bunun gibi kitaplarda anlatılanlar ilköğretimde ders olarak okutulsaydı. Belki de "kitap okuma alışkanlığım yok" diyen o %50'yi oluşturanlar bu alışkanlığı kazanırlardı.

Hiç yorum yok: