Çarşamba, Ocak 02, 2008


İMKANSIZ ÖYKÜLER

Ambrose Bierce

Gotik edebiyatın önemli yazarlarından olan Amerikan yazar Ambrose Bierce'ın fantastik korku türüne psikolojik boyut kattığı korku hikayeleri. Yazarın seçme hikayelerinden oluşan bu kitapla birlikte gotik edebiyat dünyasına girmiş oldum.

Yazarın hikayelerinde kullandığı dil, korku ve psikolojiyi harmanladığından olsa gerek çok karışık ve yorucu. Dolayısıyla okuyucu olarak çok keyif alarak okuduğumu söyleyemeyeceğim. Kitabı okumayı benim için oldukça uzun bir zamana yaydım. Nihayetindeyse tek kazancım, gotik edebiyat hakkında fikir sahibi oldum.
Hikayelere dönersek; Mary Shelley'nin Frankeinstein'ına benzer "Moxon'un Efendisi" ve "Duvarın Ardında" adlı iki hikaye hariç sıkılarak okudum ama yine de gotik edebiyatı sevenlere ilginç gelebilir.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Umarim beklemedigin kadar bereketli ve güzel bir yil gecirirsin.
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Sevgili Eda, teşekkürler güzel dileğin için, aynı dilek senin için de geçerli...
Benden de sevgiler...