Çarşamba, Mayıs 07, 2008



Sol tarafta resmini gördüğünüz kitap, bugünümün müjdesiydi. Bana kitap gönderdiğinden haberim bile yokken kendisiyle bir gün önce uzun uzun konuşmuştuk. Bugün ise komşum elime kalın bir zarf uzattığında ne olduğunu hemen kavrayamadığım -beklemediğimden- ancak gönderen köşesinde ismini okuyunca çok hoşnut olduğum sevgili Serap'ın (Beynimin İçindekiler bloğunun yazarı) bir hediyesi olduğunu fark edince tabiki hemen zarfı açtım. Zarfın içinden çıkan kitap beni oldukça şaşırttı. Çünkü kitap, Sabahattin Ali'nindi ve ben yazara karşı kitaplarını hiç okumamış olmama rağmen antipati hissediyordum.
Lakin hediyeye, hediyenin kitap olmasına ve kitabın da Sabahattin Ali'ye ait olmasına çok sevindim. Yeni bir yazar keşfi, belki de önyargılarımdan sıyrılmam için bir adım. En azından edebiyat adına...

Kitabı okumaya başladım bile yarım bıraktığım üç kitaba rağmen. Açıkçası hakkında yaptığım küçük araştırmalar sonucu güzel bir kitap olduğunu düşünmeye başladım, hissetmeye de.
Ben okumaya devam edeyim. Yeni yorumum Refik Halid Karay'ın Gurbet Hikayeleri ve Yer Altında Dünya Var eserleri hakkında olacak yakın zamanda.

Çok teşekkürler Serap, hissettirmediğin için de bravo :-)

6 yorum:

SERAP dedi ki...

Dün akşam az kaldı söyleyecektim de,iyi tuttum kendimi.İyi okumalar şeker kız:)

anne ve cocuk dedi ki...

Blogun ve kitap yazıların çok güzel...takip etmeye çalışacağım bunan sonra sevgiler...

Eski dedi ki...

Kürk mantolu Madonna çok fazla duyupta okumadığım kitaplar arasında , adından mıdır nedir , bi türlü ısınamadım , ama okumayı istiyorum bakalım öncelikli kitaplarımdan sonra nasip olur inş :)

Unknown dedi ki...

Sevgili Serap, teşekkürler, sana da iyi okumalar...

Sevgili anne ve çocuk, hoş geldiniz... Teşekkür ederim güzel yorumunuz için...

Sevgili nnevv, benim de önyargım vardı ama yazarına karşı...
Edebi açıdan okumakta fayda var... Kitabı yarıladım, bitirdikten sonra fikrimi belirteceğim. Belki senin de fikrin değişir...

sevgiler...

cinar dedi ki...

Çok güzel bir kitaptı bence. 13 martta yazmıştım ben de. Reşat Nuri'nin Homongolus'unu andırıyordu Sabahattin Ali'nin Raif'i.. Eminim seveceksin sen de..
Sevgiler.

ilham perisi dedi ki...

Arkadaşım ben de daha bugün Kuyucaklı yusufu bitirip ,fikirlerimi yazdım bloğuma.Ben sevdim Sabahattin ali'nin okuduğum ilk kitabı bazı yerleri tasvip etmesemde genel itibarıyle beğendim.sanırım başka kitaplarını da okurum.Eğer eline geçerse Kuyucaklı Yusuf'u oku derim..