Pazartesi, Mayıs 23, 2011


Evvel Zaman İçinde 3. KOCAELİ KİTAP FUARI'ndan Bildiriyor

14-22 Mayıs tarihleri arası Kocaeli Kitap Fuarı vardı ve bu yıl üçüncüsü düzenlenen etkinliğin açılış gününde kızımla birlikte ben de oradaydım. Geçen sene isteyip de bir türlü gidemeyen ben bu sene fuarı kaçırmamaya niyetliydim, başardım da. Fuarın ilk günü Ahmet Ümit söyleşisi ve imza etkinliği vardı. İstanbul Hatırası'nı yanımda götürmedim, imzada çok kuyruk olacağını bildiğim için sadece yazarın fotoğrafını çektim. Yazar, Tv'de göründüğünden daha zayıf geldi bana. Ama gayet güleryüzlüydü.

Kitap fuarına gitmeyeli uzun yıllar olmuş. Küçükken teyzemlerle birlikte Sultanahmet'teki fuara giderdik sık sık. Aradan yıllar geçti ve Kocaeli'de gitmek nasip oldu. Fuara girer girmez sahaflarda aldım soluğu. Zaten giriş sahaflarla başlıyor. Saymadım ama epeyce sahaf vardı. Neler yoktu ki o güzel tezgahlarında... Osmanlıca-Arapça metinler, o eski Ses mecmuaları ve diğerleri, Tommiks ve benzeri çizgi romanlar, gözünü sevdiğim 60'lardan 70'lerden kalma Agatha Christieler...
Agatha Christie kitapları Ak Kitabevi'nden çıkmış o zamanlar ama kitabeviyle ilgili araştırma yapabilmek için hiçbir veri bulamadım internette.
















Ve Agatha demişken beş kitabını aldım yazarın. Altın Kitaplar'dan çıkan 1988 basımı On Küçük Zenci (yıllar önce arkadaştan okumak için aldığım aynı baskı olsun diye diğer basımlarıyla ilgilenmedim), Ak Kitabevi'nden çıkan 1963 basımı Bulutlar İçinde Ölüm, yine Ak Kitabevi'nden 1962 basımı Bağdat'ta Buluşalım, Altın Kitaplar'dan çıkan 1985 basımı Filler de Hatırlar ve son olarak Ak Kitabevi'nden çıkan 1964 basımı Uğursuz Malikâne. Kitaplarla ilgili iki güzel detay var ki ilki fiyatları 5 TL. Aynı basımlar internette daha yüksek bir fiyata satılırken fuarda herbiri aynı fiyattı.










İkinci güzel detaysa Bağdat'ta Buluşalım kitabının içinden çıkan üstteki şu nottu. Tanımadığım bir İnci'den tanımadığım bir Güzin'e yazılmış samimi bir not. Hayat ne enteresan...


Sahaf harici standları da gezdim elbet. Uykusuz stand açmış, çok da güzel ve büyük bir standdı ama onun yerine Leman'ı görmeyi tercih ederdim. Ntv Yayınları'nın standı da güzeldi, bir-iki kitapta gözüm kaldı ama fiyatları biraz yüksek olduğu için alamadım malesef. Bordo-Siyah Yayınları'ndan çıkmış kitaplarım var ama fuardaki kitapları hem ebat olarak daha küçük hem de daha özensiz geldiler gözüme. Daha pek çok yayınevi vardı. Onlar harici değişik sergiler vardı. Mesela canlı canlı ebru yapıyordu bir bayan. Etrafındaki kalabalık da onu izliyordu.

Sonra değişik el işlerinin olduğu bir sergiden şunu aldım, çok yönlü kullanılabilen bir kılıf. Ben kalem koyarım büyük ihtimal.


Fuarda arayıp da bulamadığım bir kitap vardı ama o da sahafların söylediği gibi "o çok zor bulunur".
Ben de bulamadım çocukluğumun Cin Ali'sini...



6 yorum:

ELİF dedi ki...

Kitap fuarlarına bayılıyorum.Saatlerce oradan çıkmamak o kokuyu beynimin bütün hücrelerine hissetmek gibi bir şeyler oluyor bana.Bende ahmet ümitin istanbul hatırasını yeni aldım ve kitap sırasına koydum.bu elimdeki kitap bittikten sonra ona başlayacağım..
sevgilerle...

Unknown dedi ki...

merhaba Elif, öncelikle hoş geldin. Güzel yorumun için teşekkür ederim.
Kitap fuarları kitapseverler için bir nimet. Küçük oda şeklindeki sahaf dükkanlarına dalmayı seven benim gibi sahaf meraklısı bir okur için sahafların bir çatı altında toplandığı fuar müthiş bir güzellikti. Bahsettiğin halet-i ruhiyeye ben de kapılıyorum kitaplar arasında dolaşırken.
Ahmet Ümit'i okuduktan sonraki yorumunu merakla bekliyorum.

sevgiler...

Hayal Kahvem dedi ki...

Hey! Benim şehrimin kitap fuarından mı söz ediliyor yoksa:) Çok sevindim. Şahane!Ben de oradaydım:)

Unknown dedi ki...

merhaba hayal kahve sahibi, hoş geldin. Evet, senin şehrinin kitap fuarı. Gittiğini biliyorum, yazılarını takipteyim. Hatta Ahmet Ümit söyleşisinde yanında oturan bayanla ilgili yazdıkların pek güldürmüştü beni. Keyifli bir bloğun var, güzel yorumunla bana da keyif kattığın için teşekkür ederim.

sevgilerimle...

kaldırımçocukları dedi ki...

görgü tanığı incir' bitirdikten sonra yorumlarını dört gözle bekliyorum :)

Biblio dedi ki...

Christie'lerin bulunduğu fotoğrafa bayıldım, tek tek inceledim hepsini. Çok güzeller. :)