Çarşamba, Nisan 09, 2008


ÖBÜR DÜNYA BİLGİSİ

Özen Yula

Ödüllü bir yazar Özen Yula. Hikayeciliğinin yanı sıra, yazdığı oyunlarla da pek çok ödül toplamış. Yapı Kredi yayınlarından çıkan kitapları incelerken karşılaştım yazarla.

Yazarın farklı bir anlatımı olduğu muhakkak ama ben nedense sevemedim hikayelerini. Kitap on hikayeden oluşuyor. Açılışı yapan "İş" adlı kısa hikaye dışında hikayeleri beğenmedim.

Yazarın hikayelerine seçtiği konular; anlam arayışında olan enteresan kadın karakterler; hikayelerde kullanılan gayri ahlâki kelimeler ve ifadeler yazarın hikayelerini değerlendirmemde büyük ölçüt oldular elbette.

Bir ödül ve hayal kırıklığı ikilisi daha...


Yapı Kredi yayınları, basım yılı 2006, 65 syf.

2 yorum:

kaldırımçocukları dedi ki...

Ödüllere güvenmemek gerek. Ödüllü olup düş kırıklığına uğratan çok kitap var.Her şeye biraz hile bulaştığı için ödüllerde de kendini gösteriyor bence bu. Ve benim sinirlerimi bozuyor bu durum yani çok kaliteli yazıp bir tane ödülü olmayan o kadar çok kalem varken beş para etmez yazarlarlara ödüller savruluyor. Aslında aynı şey tüm sanat dalları için geçerli...

Adsız dedi ki...

ödüllü kitaplar her zaman beklentilere cevap veeremiyor nedense,filmlerde böyle oluyor benim için ama elbette bu bir kural olmamalı,okuyup karar vermek gerek yinede:) buarada sakıncası yoktur umarım siteme bayıldıklarım kısmına ekledim sizi:)